Creativiteit

Eind semester 1 stelde ik een aantal leerdoelen op voor semester 2. een van de leerdoelen viel onder creativiteit.

leerdoel:
- Meer 'out of the box' denken.

Stappenplan:
1. 'gewoon doen' niet aarzelen dat het niet gaat lukken.
2. Mezelf niet laten belemmeren door de gedachte gang dat een idee in werkelijkheid niet kan werken.

Zelfreflectie:
Ik ben wel iemand die risico's durft te nemen. Alleen is/zijn het meestal risico's waarvan ik redelijk zeker ben dat het haalbaar is. Maar ik wil leren om geen lijnen voor mijn gedachte gang op te stellen die mij beperken.

toepassing:
Tijdens het bouwen van de funcar is het mij gelukt om creatief te denken. Soms was kwamen we een onderdeel tekort die we niet op dat moment konden verkrijgen. Hierdoor moest je wel creatief denken om met een geschikte oplossing te komen. Een voorbeeld hiervan is het vast maken van de kettingen die op maat moesten. Hiervoor was er speciale onderdelen voor nodig (die verkeerd waren besteld/gekocht). Op het laatste moment moest hier een oplossing voor gezocht worden. De oplossing kwam al snel door Dhr. van Vliet (praktijk instructeur) en ik. Door de schakels van de kettingen door te slijpen en vervolgens bouten en moeren te gebruiken, hebben we het voor elkaar gekregen om de kettingen op een correcte wijze vast te maken. 

Bewijs:
Dhr. van Vliet is een aanspreek punt voor het bewijzen van mijn competenties betreft creatief denken. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten